onsdag 28 april 2010

amningspropaganda

I måndags träffade vi vår barnmorska. Då stod det amningspropaganda på schemat. Det var rätt ok. Man får ta det med en nypa salt. Amningshormoner, hud mot hud, det kräver ofta lite tålamod i början, mamman luktar godare. Jag ska föreslå för Daniel att han duschar lite oftare.

Jag lämnade ett urinprov eftersom jag haft lite mer sammandragningar nu de senaste veckorna. De har inte hört av sig än, så förhoppningsvis var allt bra. Sen tog de järnvärdet och det var på 122, så jag kan inte skylla på det när jag är trött.

5 kommentarer:

Amanda sa...

Sa mvc NÅGONTING om ersättning?

Amanda sa...

Förresten, här är en till blogg av en gravid som verkar vettig:

http://karinrebas.wordpress.com/2010/03/31/det-dar-med-amning/#comments

Anna sa...

Tyckte nog att bm var ganska nyanserad och kändes inte ersättningsfientlig i alla fall, även om det var mycket prat om tålamod.

Det lilla häftet om ammning gjorde mig dock upprörd. Mjölkstockning - inga problem, fortsätt bara amma och amma mer. Blödande bröstvårtor, fortsätt amma, blod är inte farligt för barnet. Bröstböld - amma mer. Amma mer!!! Gah.

Malin sa...

ja det är lite galet det där. och det som hjälper mot såriga bröstvårtor (om man vill fortsätta amma) är amningsnapp. men godkänns det av bb och bvc..oh nej för då kan ju barnet glömma bort sugtekniken. Ont ska det göra! det är naturligt!! :) vi hade ju jätteproblem med flaskmatning, men inte fick vi ngn hjälp/tips så att jonas kunde mata henne. det enda det resulterade i var att bvcsköterskan var supernöjd med att jag bara ammade. snett är vad det är det där!

vad vi gick efter, som jag också tipsar alla andra nyblivna föräldrar om, ta allt bvc säger med stora nypor salt och gör vad som känns rätt för er och bebisen!

Malin sa...

och lyssna på moster malins råd! Alltid!