torsdag 9 december 2010

Plötsligt händer det

Signe har den senaste veckan börjat tycka att det där med att ligga på mage inte är så farligt. Det har till och med resulterat i ett och annat leende. Idag låg hon på mage i köket på en handduk med den fantastiska värmefläkten som vi köpt på Claes Ohlsson surrandes i bakgrunden. Då hände det. Vändningen. Från mage till rygg. Och jag hade kameran där, för att hon var så söt när hon nakengymmade, och lyckas fånga det på bild. Hur fint är inte det? Då kan ju ni få se genibäbisen göra sin första lyckade vändning. Framförallt kan hennes pappa som inte får hänga med henne hela tiden och se alla små framsteg varje dag se det. 

Jo, här ligger man ju bra...

... då jobbar vi åt vänster allihopa...

... å lite till... Mr Räv, jag ser inte att du jobbar!

... på rygg!

 Great success!

 Sen ville mamma att jag skulle göra om det men då ville jag prata med kompisarna. Kalle Kanin och Mr Räv. Och som jag har pratat idag. Ingen annan har fått en syl i vädret. Just nu överröstar jag pappa när han spelar gitarr och sjunger. Det ni!

4 kommentarer:

Amanda sa...

Hurra!

Ingrid sa...

En riktig bravad! och Signe ser både fövånad och nöjd ut. och sötast förstås. Stort grattis på namnsdagen till Signes mamma Anna.

Morfar sa...

Snacka om att ha vilja! Och vilja framåt. Sånt måste ju betala sig — i alla fall på sikt. Kanske man kan få en köttbulle av morfar på julafton.

Daniel sa...

Tänker Du träna Signes vilja genom att låta henne rulla över köttbullar på självaste julafton? =)