fredag 27 juli 2012

Semesterdag

Snart är min semester slut. På söndag börjar jag jobba. Känns deppigt. De här fyra veckorna har gått alldeles för snabbt. Börjar dessutom med en jourvecka så det känns allt annat än kul att gå tillbaka till jobbet.

Idag var det i alla fall semester. Vi började med en lugn morgon och Lusen bajsade på pottan för tredje gången. Så fort vi är hemma så får hon vara nakenfis så att vi ska bli tvungna att hjälpa henne med att komma ihåg pottan. Har hon blöjan på sig är det så lätt att bli lat och glömma bort att fråga. Idag var hon blöjfri tillochmed på utflykten till Hellasgården. Två små olyckor på hela dagen. Hon är så söt när hon sitter där på pottan och säger: Stanna där i köket, mamma! Och sen lyckan när hon beskriver resultatet: Riesen, risen kakwurst! (jättejättebajskorv)

Så nog med bajs och mer semester och utflykt. Vi cyklade till Hellasgården. Daniel badade, Signe doppade fötterna och själv var jag inte i närheten av vattnet. Har än så länge inte badat på hela sommaren. Får skylla både på vädret och på att jag är en riktig badkruka. Vi kom tidigt, så det var ganska tomt på badplatsen. Eller så var det bara för att det var minusgrader i vattnet.



När vi kom hem sov både jag och Signe drygt en timma. Sen ägnade vi oss åt diverse bus. Först på balkongen, därav solhatten.



Efter en dusch var Signe själv och lekte på sitt rum. Hon var ovanligt tyst så något höll hon på med. Och vad var det... jo, satte på sig alla mina trosor, bikiniunderdelar och sovshorts på samma gång.



- Wow! Signe, hur många trosor har du satt på dig?
- Tjugofem och åtta. Nu Signes snippa är så borta!


Inga kommentarer: