fredag 17 augusti 2012

Saker vi gör på landet

Här kommer några mobilbilder från veckan.

Signe var väldigt pepp på att få nytt nagellack när vi kom ut till landet. Det knallrosa på fingernaglarna och det ljusblå på tånaglarna som hon valt hemma hos Amanda började försvinna allt mer. Hur var det nu, utan nagellack känner man sig naken och kanske lite otrygg, eller?


 Mormors nagelsalong.
 
Sen badade vi (Mormor och Signe) vi Hjälmaresund, men Signe tyckte att de "stora" surfingvågorna  var kalla och lite läskiga.

Vi gick upp från vattnet och hittade en gammal, plåtrutschkana.

 
Det var dåligt glid i kanan, men mormorn visade hur man kunde göra om man var riktigt behändig.

 
Jodå.

 
Sen åt vi glass och jag åt upp min så snabbt så jag försökte sno lite av Lusens, men hon blev helvild. Sen blev hon åksjuk i bilen och kräktes upp all glass i mina händer, då var jag inte lika sugen. Om någon hade sagt för två år sedan att jag snart skulle fångat kräks i mina bara händer hade jag trott att den personen drev med mig, men det var mycket man inte visste att man skulle göra för sitt barn...

... gå på traktormuseeum är ett annat exempel.


Inga kommentarer: