fredag 17 augusti 2012

Morgonsol

Signe vaknar tidigt här på landet. De första dagarna tror jag det var för att det är så spännande att vara här. Då vaknade hon i och för sig inte extremtidigt, utan runt 06.00. Nu har hon så mycket myggbett som väcker henne så de senaste dagarna har det blivit runt 05.00. Mormorn och morfarn har hjälpt till lite några mornar, men jag är inte van att behöva gå upp så här tidigt. Daniel tar ju alltid varje morgon i vanliga fall. Min kille!

När vi väl kommit upp, morgonkissat, druckit välling och satt på oss myggskyddande kläder är det fint att vara vaken. Morgon solen är fantastiskt vacker. Vi hämtar tidningen och lagar frukost och vid åttatiden väcker vi mormorn och morfarn.

 
"I det huset bor jultomten, mucklarna och hönan. Han är snäll (jultomten, alltså, underförstått; trots att han har skägg). Då han komma han ge present till Signe. Present med lego."

Hoho!

Hämta tidningen i Malmsborgslådan. 
"Jag heter Signe Malmsborg, du heter Mamma Malmsborg, sen jag träffa Leeloo Malmsborg"

Med händerna i fickorna.

Obs, det är inte för att det är kallt som mössan är på utan för att inte bli alldeles uppäten. Efter en knapp vecka här så är hon mer prickig korv än någonsin förut. De är inte riktigt lika stora som förra året, men hon är helt klart besvärad av dem. Vi smäller mygg, tjatar om att stänga dörren fort och smäller några fler.


Inga kommentarer: