söndag 9 juni 2013

Det här med rumpan

Visste ju att jag skulle gå upp i vikt. Har ju gjort det här en gång förut. Har till och med sagt att jag ska gå upp mer än förra gången för att ha lite mer att ta av inför amningen. Jag ligger nu på 8,5 kg plus. Känns bra. Men så fick jag tillbaka ett par gamla gravidjeans som Maria lånat som jag mindes som om inte rymliga så som åtminstone något som gick att ha på sig. Men hallå, vad har hänt med min rumpa! Jag får upp jeansen på halva låren. Sen är det kört. Magen, ok. Den känns ju liksom rimlig. Men rumpan. Låt bli den, Bäril. Vadå, oskyldig? Vadå all choklad och det här med en glass om dagen? Nu förstår jag inte vart du vill komma.

Sen att jag har varit tvungen att köpa världens fulaste och dyraste sloggiBH för att jag på allvar får blåmärken och skavsår av alla mina vanliga, inklusive gravid och amningsvarianterna. Inte heller ok.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Haha, du kanske vill ha mina avlagda brallor också?

Anna sa...

Amanda: ja kanske det, eller så får jag hoppas på lagom varm sommar och bara köra klänningar.