söndag 3 november 2013

Daniels jobbhelg

Igår var jag ambitiös till tusen. (Daniel jobbade och var borta från nio till halv sex!) Parklekshäng med bäbis sovande på magen. Pärplattsbyggande. Målande med målarfärg. Avancerat kojbygge i källaren. Lek, lek, lek. Vad fick jag för det? INGENTING! Jo, visst några fina stunder kanske, som när vi delade på en clementin på väg till Konsum eller när vi pratade i en timma om de två halloweenutklädda barnen som sa bus eller godis och som fick godis. Men annars dålig utdelning på min ansträngning. Mest fick jag skrik och gnäll av typen "men mamma det är inget roligt när du sätter på dig skorna". Det efter att jag satt på henne alla hennes kläder eftersom hon är för "trött" för att orka ta på sig eller ens hjälpa till. "Men mamma det blir bara tråkigt med dig och dina skor varje dag". Jaha, ja men då går jag utan skor då.... 

Idag, inte så ambitiöst. Nog för att vi har lekt i 18 timmar typ. Och lagat pannkakor. Och målat. Och byggt med lego. Men vi har också tittat på Pettsson och Findus i över en timma. Och jag tänker inte röra mig utanför dörren. Då behöver man ju skor och det är ju så tråkigt har jag hört. Snart tror jag att det blir lite lek med mobilen. Och just nu sjunger hon högt samtidigt som hon leker med lego så jag kan skriva detta. Vad Finn gör? Sover, sover, sover, äter, bajsar och skrattar. Mycket mysig dag.

Igår. Efter clementinmyset på väg till Konsum i Gubbängen.

Idag, när vi lekte leken alla djur är höns som ska ut så vi kan städa hönshuset.

Och så en Finn också.

Inga kommentarer: