onsdag 6 november 2013

sjukt bra timing

Att vara föräldraledig samtidigt som Malin är helt fantastiskt. Hur timade var/är vi inte. Beräknade med fyra dagars mellanrum och i slutändan visade det sig att Finn blev två och en halv vecka äldre. Finn och Måns. De två, de kommer kunna ha kul tillsammans. Och bråka. Och följas åt genom livet. Hoppas jag. Och jag och Malin kan hänga och vara föräldralediga tillsammans. Hittills har det blivit hemma fika och ute på stan lunch och i det närmaste planerar vi för surdegsbagerifika, IKEA-besök, barnvagnspromenader och fika i Gamla Enskede. När småkillarna blir äldre blir det nog också lite öppnaförskolanhäng.

 Första dejten.

 För någon vecka sedan. Båda vakna för ovanlighetens skull.

Daniel, Finn och Måns i måndags. Finn 8 veckor och 1 dag. Måns 5 veckor och fyra dagar . Daniel snart 30 år.

Också från i måndags.

Alva och Signe kan ju också leka och bråka, det blev ju oerhört mkt lättare när Signe började prata men de ett och ett halvt åren som skiljer de åt märks fortfarande även om det blir lättare och lättare att hitta gemensamma lekar. Som i måndags, då de fick rida på hästarna i Starrmyran. Det började lite svajigt här hemma med att Signe mest skrek, MIN, MITT, MINA, men efter hästridning och varm choklad så lekte de så fint att Alva inte ens ville gå hem.

Signe och hästen Bamse.

 Det skrittades och travades och jag fick anstränga mig för att inte visa mig rädd.

1 kommentar:

Malin sa...

Det är nästan overkligt vad bra det är!!