måndag 11 januari 2010

Hälsosamtal

Idag var vi på hälsosamtal och träffade vår barnmorska för första gången. Eftersom Malin tipsade om det ringde vi till Södra BB på SÖS samma dag som vi fick reda på att vi var gravida. Där får man föda i "hemmiljö", eller kanske snarare hotellmiljö. Samtidigt har man nära till ett sjukhus, det vill säga samma byggnad, om något skulle gå fel.

Det var nervöst att vara där. Barnmorskan som heter Maria log mycket. Jag kände mig liten och mest orolig. Hon menade att det var bra att jag hade ont i magen, jag oroar mig i alla fall. Känns konstigt att jag ska ha all uppmärksamhet också, även om hon faktiskt var ganska bra på att ibland vända sig till Daniel också. Jag lät medvetet honom svara på de flesta frågor som inte var direkt riktade till mig. Vi gör ju det här tillsammans.

Sen åt vi på världens bästa Thaiställe på Hornsgatan.

Inga kommentarer: