måndag 14 juni 2010

bästa platsen

Idag blir en dag som ska spenderas på bästa platsen, soffan. Har lagat lyxfrukost till Daniel med fruktsallad, te, ägg, välling, gott bröd och leverpastej. Nu är jag så mätt att jag inte kan röra mig.

Gårdagen var intensiv, så återhämtning på soffan blir bra av den anledningen också. Först var vi på prästvigning. Fint, nyputsad Stor Kyrka och nya kollegor. Dock höll jag på att smälta bort för att det var så varmt.

Daniel fick ta en bild på klänningen, så Brödil också syns. Det är ju ändå hon som är huvudpersonen. Som Amanda påpekat är det ju inga gravidklänningar jag fått låna, utan bara vanliga fina klänningar i rätt modell med plats för magen. Och som sagt var så kommer jag aldrig kunna köpa kläder själv i framtiden eftersom jag alltid får så galet mycket mer komplimanger när jag har Amandas.


Brödil har också fått lite nya grejer. Där min vän Jenny bor finns en affär som säljer secondhand-barnkläder. Där blev det två bodys och en sparkbyxa utan fötter för 60 kr.

Efter prästvigning och mottagning med god mat och fina tal till C åkte vi vidare till Mathias och såg Tyskland krossa Australien i fotbolls-vm's hittills roligaste match.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Vi kan göra så att jag köper kläder åt dig. För dina pengar.

Malin sa...

Ny karriär Amanda! Personal shopper!