söndag 6 juni 2010

Brödil pa resande fot

Nu är vi i Bremen och jag har hittat en dator, sa här kommer en liten uppdatering.

I Lund träffade vi en kompis som visade oss Lunds bästa glasställe, sen firade vi kvällsmässa i domkyrkan. Pa taget upptäckte vi att vi hade sängarna högst upp i en liten kupé som rymde sex personer, i tva tre-vaningssängar. Kändes lite jobbigt att behöva klättra med Brödil, sa Daniel fragade konduktören om det fanns nagra sängar längst ner som var obokade. Det fanns det inte. Men, det fanns en lyxkupé som vi kunde ta. Bara vi, egen dusch och toalett och fina lakan. Najs. Brödil gjorde äntligen lite nytta.

I Berlin at vi frukost vid Spre och jag köpte fyra DunkinDonuts.

Sen akte vi till Daniels mamma och Dieter och hängde hunden, katterna, faren, lammen, hönsen och gässen. Sen var vi pa en demonstration mot slutförvaring av kärnbränsle i ett omrade som ligger precis där Daniels mamma bor. Det var precis som jag tänker mig 60- och 70talets demonstrationer i Sverige, manga hippies och snällt och fyndiga tal.





Igar i Bremen hos Daniels pappa och Christa at vi middag med den nya Bundes presidenten, jag förstod inte riktigt att det var sa coolt, men det var det tydligen. Jag var mest koncentrerad pa att fa i mig all överkokt vit sparris som jag hade blivit serverad.

3 kommentarer:

Amanda sa...

Låter brutalt att hänga alla djur!

Anna sa...

Jo, men Brödil har ju gjort mig lite tuffare och hardare. Har du inte märkt det?

Amanda sa...

MWAHAHAHA! Snicksnack! Du är ju som en liten våt trasa nuförtiden din blödiga lilla tjej.

Kom hem nu, tjåkis, jag saknar dig!