måndag 28 juni 2010

vaggan

Det är skillnad på att boa och boa. Jag och Daniel städar och sorterar papper. I dag har vi köpt pärmar för att få ordning. När min pappa boade innan jag föddes snickrade han en vagga. Den har sedan jag och min bror Pär, liksom kusinerna Svante, Jonas och Sofia sovit i. Nu har den kommit hem till oss och till Brödil.


Snickarglädje, eller snickarkärlek kanske man ska säga.


Den fina filten med får är en present till Brödil från min farmor och farfar. Farmor är sjuk men har sagt att hon ska träffa Brödil. Hon säger förövrigt att vild-Brödil brås på min pappa som också sparkade som en tok och mest låg på höger sida. Att han motionerade så mycket kan man ju inte riktigt tro nu, för även om folk som inte känner honom kan få för sig att han är vältränad så vet vi andra bättre.


Vi fick en lära-gå-vagn också, vet inte från vem. Kanske kusinerna på landet. Vesslan blev glad i alla fall.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Fin vagga, imponerande snickrat!

Det kan komma rolig post idag, man vet aldrig...

Malin sa...

åh det är sån vagn som alva har. exakt likadan. den är mycket bra!