tisdag 2 november 2010

Skrattet och tröttheten

Signe bjuder på så många fina skratt varje dag. Det här är från idag, precis innan vi skulle iväg på promenad och bäbisdejt.


Idag har jag varit så oerhört oerhört trött. Försökte sova lite på förmiddagen när Signe slumrade till i sin babysitter. Det gick sådär. Så fort jag la ner huvudet på kudden vaknade hon trots att jag gungade henne hela tiden. Jag var så trött att jag mådde illa. Somnade säkert hundra gånger och vaknade sen 10 sekunder senare bara för att känna mig halvt död. Om och om igen. Jag förstår precis var det räknas som tortyr när man inte låter människor sova.

Nu på eftermiddagen gick Daniel och Signe till Konsum. Jag ville bara sova, men jag var för trött. Hade behövt någon som gick runt och vaggade mig, låg bara och vred mig i soffan tills de kom hem igen.

...  men det där skrattet. Det kan göra den tröttaste mamman lycklig.

2 kommentarer:

Amanda sa...

I'll rock your world, baby!

Det där gullskrattet vill man ju se live! När, när, när???

Anna sa...

Ja, kom och se liveföreställning!