torsdag 10 februari 2011

Vem är det som bestämmer?

Det finns en kbt-bok som heter Vem är det som bestämmer i ditt liv? Jag har inte läst den, men jag tänker att den säger saker som, är det du eller tröttheten som bestämmer? Jag brukar tänka så ibland och vara min egen kbt-psykolog. Nu har jag kommit på att det inte funkar. Det är varken jag eller tröttheten som bestämmer. Det är Kungen. Och kungen bestämmer själv när hon vill vända blad.

 Ja, då vänder vi blad då, så där som man gör när man "läser" böcker.

3 kommentarer:

Amanda sa...

Och boktiteln? Huh?!

Anna sa...

Nej, men, nej. Då måste man ju ligga... :)

Boken är en present från Alva.

Malin sa...

ser ut som att det är tänder på G.
Alva saknar Signe så galet mycket. Man frågar: vem kommer på lördag?
Hon svarar: Siiiiigne och sträcker upp händerna i luften!
Jag saknar hela familjen Mafner!