måndag 14 mars 2011

Måndag

Bästa bäbisen är fin i ny tröja.

Det går åt en hel del  kläder nu för tiden. Bordsskick. När kan man börja öva på det? 
Av kvällsgröten var det inte mycket som kom i magen idag. Aptiten varierar kan man lugnt säga. Gröten hamnade istället över hela bäbisen, i mitt hår och på mina byxor. Som efterrätt tippade hon ut ett helt glas vatten över mig.

Jag skrev förut om att Signe tycker om att lägga saker på huvudet. För att hon har insett att hon har ett huvud. Det har varit lite svårt att fånga på bild. Men igår lyckades jag.


Idag var vi på öppna förskolan i Markuskyrkan. Bästa starten på veckan. Sen blev det skön promenad i solen med finaste kängurubäbisen LK med mor och far. Signe var semikänguru och somnade i vagnen efter trettio minuters babybjörnsskumpande.

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilka fina bilder på finaste bäbisen! Mormor undrar bara när bakgrunden till texten kommer ändras, så att texten blir läsbar.

Daniel sa...

Den här blicken, när hon håller sin leksak på huvudet, är bara för underbar...

Anna sa...

Mormorn: Oj, det har jag glömt. Ska jobba på det... snart.