tisdag 29 mars 2011

Pannkakan

Jag har ju tjuvrapporterat lite om pannkaksätandet på fejsboxen, men här kommer bildversionen.

Eftersom jag menar att pannkaka är grunden i hela kostcirkeln så är det viktigt att tidigt introducera denna maträtt. Man vill ju liksom inte ha ett icke-pannkaksätande-barn. Har hört skräckhistorier om sådana. Kan också utvecklas till ett pannkakshat som Tantens eller Morfarns som går ut på att högljut hävda att pannkaka inte är mat. OMG, pannkaka är bästa maten. Bästa maten är sådan mat som får ätas med sylt. Som pannkaka, våfflor och plättar. Hit räknas också köttbullar, brunsås och potatis med lingonsylt. Mat som ätes med gelé är inte bästa maten. Gelé är bluff och båg. Som sylt utan det sylt bör innehålla. Inte heller mat som ätes med mos , typ skinka och äppelmos räknas som bästa maten. Viktigt att vara tydlig.

Dessutom vill jag gärna att Signe lär sig pannkaksätarsången. Så den sjöng jag medan hon åt. Den går så här: Pannkaka, pannkaka, ge mig mer pannkaka, pannkaka, pannkaka, ge mig mer pannkaka... osv. Ni har nog förstått konceptet. Daniel säger att det inte finns någon pannkaksätarsång utan att jag har hittat på den. Det vore iofs en väldigt fin sång att ha kommit på men jag är nästan säker på att jag inte har hittat på den själv. Visst känner ni igen den?

Fast grepp om tallriken....

 ...ett provnyp i pannkakan...

... och sen bah in med så mycket som möjligt i munnen innan någon snor allt detta mums...

...omnomnomnom.

5 kommentarer:

Morfar sa...

Men Signe, fick du ingen riktig mat av mamma idag? Bara efterrätt! Så oansvarigt! Och du som varit sjuk och allt. Bäst att du kommer hem till morfar snart så att du kan få en köttbulle.

Ingrid sa...

Härligt att se att du har rätta pannkakskänslan. Iofs kan det vara svårt med din teknik att få i sig av den åtråvärda sylten. Toppen att du piggnat på dig. Du hade det riktigt mysigt hos pappa när du var sjuk. Kram

Amanda sa...

Sången är från Madicken!

Köttbullar, köttbullar, köttbullar, ge mej mera köttbullar, goda små köttbullar. Ge mej mera köttbullar, nystekta köttbullar. Ge mej mera köttbullar, bruna små köttbullar. Ge mej mera köttbullar, nu genast vill jag ha köttbullar för de smakar bra och det gillar jag! Pannkaka, pannkaka, pannkaka, ge mej mera pannkaka, lassvis med pannkaka. Ge mej mera pannkaka, mer sylt och mer socker. Ge mej mera pannkaka, nygräddad pannkaka. Ge mej mera pannkaka, nu genast vill jag ha pannkaka för de smakar bra och det vill jag ha!

Jessica o LK sa...

Pannkakor är bästa middagen! Jag sörjer så att ingen av våra stekpannor (alternativt knäppa gasspisen) levererar goa pannkakor! Brukar be mamma att göra pannkakor när jag hälsar på. Men tänk min kära dotter, ska hon berövas pannkakans tjusning?

Anna sa...

Åh Amanda! Dig kan man lita på. Levererar alltid när det gäller!

Jessica: Men hallå, LK får ju komma hit till Signe och äta pannkakor ju.