fredag 2 september 2011

Lill-Rut

Det är rätt stressigt som småbarnsförälder. Man hinner aldrig dammsuga och behovet av det har aldrig varit större. Det kastas mat hejvilt och det tas in sand från sandlådan. Det är ett ständigt plockande, torkande, diskande och tvättande.

Då är det tur att man har Lill-Rut som kommer och hjälper till ibland när det är extra smutsigt.

 Ordning och reda, pengar på fredag.

Och apropå pengar har mitt jobb betalat ut lön för augusti, fast jag inte jobbat något. Jag ringde till löne-mannen i tisdags, men han svarade inte så jag pratade in ett meddelande om att jag fått massa pengar fast jag inte gjort mig förtjänt av dem. Jag skulle satt någon sorts deadline om han ville ha tillbaka dem, för hittills har han inte ringt...

2 kommentarer:

Amanda sa...

Men har inte du haft semester? Då får man ju lön.

Anna sa...

Jo, men bara tre dagar i augusti och det ger inte så mkt pengar som jag fick...