onsdag 16 oktober 2013

Toppar och dalar

Alltså på riktigt. Det här är ju inte sant. Det är onsdag. Och barnen sover igen. Jag är själv med kidsen. Stora barnet somnat fem i åtta genom att sjunga heja Bamse och hålla mig i håret, medan Finn ligger på min andra sida och ammar.

Lilla barnet får jag sedan gå runt med, sjunga, vagga. Inget skrik men lite småknorr och en mage som spökar. Jag har dock ont i ryggen. Så känner att jag behöver en paus. Lägger honom på mage soffan och ser framför mig en tvåminuterspaus. Han somnar! Vi får se hur länge det varar.

Det var dagens höjdpunkter. Dagens bottennapp var när tålamodet inte räckte och jag skrek på treåringen att nu räcker det, nu får du för fan vara tyst. Nej ok, bottennappet var när Finn skrek som en liten katt, Signe skrek på mig för att jag skulle titta på henne när hon klättrar i trappan och jag gör det och hon fortsätter skrika och jag skriker tillbaka något om att jag är ingen jävla maskin och sen gråter jag lite samtidigt som jag värmer färdiggjorda plättar. Jaja. Det var den onsdagen. En vecka till nästa

Ett annat bottennapp bara. Dagens middag till Signe: färdiggjorda plättar, äppelmos, morotsstavar, paprikastavar, riskaka med smör och cirka tio jordnötter. 

En höjdpunkt enligt Signe:

Utflykt med förskolan till Fyren-parken. 

Och till sist, grattis Finn på namnsdagen!

3 kommentarer:

Amanda sa...

men dagis har ju satt på mössan fel!! den ska ju vara baggy uppepå!

Amanda sa...

Man ser ju avigsidan såhär!

*upprörd*

Ingrid sa...

Man är bara människa och därmed tillräckligt bra <3 <3 <3
Glöm inte heller att barn behöver gränser. De behöver det för trygghet och för att testa och tänja på. Du är bäst, för dina barn :))