tisdag 1 oktober 2013

Bubblan

När Signe föddes ville vi visa henne för hela världen. Det vill vi med Finn också. Men med Signe hade vi massa besök precis i början. Det stressade mig endel även om det så klart också var mysigt. Nu med Finn ville jag få stanna mer i bubblan. Bara vara hemma med familjen. Mysa massa hud mot hud och gå runt utan kläder. Inte pressa in ömma bröst i bh och amningskupor om inte jag ville det. Så vi har nästan inte haft några besök alls. Folk kommer få träffa Finn tids nog i alla fall. Vi kommer få visa upp honom för världen. Nu vill vi bara njuta av att vara vi. 

Man kommer ut i världen på ett annat sätt när man redan har ett barn sen innan också. Finn har varit i Söderledskyrkan på Signes kör, han har varit med och hämtat henne på dagis, han har varit på Lias treårakalas, han har varit och på lekplatser och lekparker. Han hänger med. 

Men jag och Finn njuter också av hemma-dagar eller sängdagar. Som denna. Jag har duschat och lagat gröt men i övrigt har jag inte lämnat sängen. Finn har bytt några blöjor och tittat på när jag duschat. I övrigt har inte han lämnat sängen. Vi myser. Halvsover. Helsover. Och bara är i lyckobubblan.

Inga kommentarer: