söndag 5 januari 2014

2013 - juli

Juli

Så kom juli och det fortsatte vara sommar, grönt och varmt. Daniel fick semester och han och Signe badade och lekte och upptäckte Skönstaholm. Jag jobbade fortfarande, men bara på 75% sedan i början på juni. Det var varmt, svettigt och tungt. Jag har verkligen prickat in två varma somrar med mina graviditeter. Men den här tog nog priset. Allra varmast var det nog på Pär och Amandas bröllop. Men det kommer vi till i slutet av denna månad. Då går jag också på semester och Daniel börjar jobba igen. Dålig timing.

 En dag letade vi blåbär. Vi hittade väldigt få. Det var alldeles för torrt. Signe hade Pippi-toffsar.

En dag gjorde vi en utflykt till Fjäderholmarna. Signe fick gå med i en sagostig med pirater och fick en egen guldpeng på slutet. Lyckan när hon insåg efter att ha suttit och hållit i den i en halvtimma att det var en chokladpeng var stor.

 På tunnelbanan. Solglasögon och räv.

På väg till bussen. Så stor Finn var. Och naveln alltså. Herregud. 

Så mycket kärlek.

Så mycket attityd!

Ibland drack vi kvällsmjölken ute på bänken på hörnan. Det var mysigt. Håret har hon fortfarande inte släppt. Jag är trött på att säga till henne att vara försiktig. Hon snurrar och snurrar och snart har hon snurrat fast sitt lilla finger så hårrötterna nästan lossnar när hon försöker dra bort fingret. Suck.




Det gick åt mycket solkräm. Jag smörjer in Signe och Signe smörjer in Daniel som spelar gitarr. Än har ingen granne klagat.



Lite på näsan.

Hallonen på busken vid sidan om vårt hus mognade och Signe sprang dit varje morgon för att plocka, över berget, ner för berget och så var de där. Lycka. Det blev tomt när hallonen var slut. Här kommer hallondansen. Glädjedansen.






En dag kom min moster Karin och mina kusiner Jonas och Sofia och tittade på radhuset. Signe och Jonas busade med en tygtomat och Signe skrattade så hon nästan kissade på sig. Jonas och tomaten pratar hon fortfarande om. Sen läste Jonas för Signe. Då sökte sig hennes handen upp till hans hår. Även om det inte är som mammas så är det mysigt att hålla i och klappa på.


Klapp klapp med lilla tassen.

Det sista som hände denna månad var att det blev bröllopsdags. Pär och Amanda. På Västtorp. På världshistoriens varmaste dag. Jag hade kaftan. Jag svettades som en liten gris. Jag var mer nervös än vanligt. Men allt blev så fint. Mer om bröllopet finns redan i bloggen så här kommer bara några bilder till.
 
Daniel firade bröllop i regnbågsnaglar.

 Finn firade bröllop med en tatuering.

Bröllopsfolket sökte sig till skuggan.

Nybliven fru!

Herr och fru Idsnorg.

Signe och mormor var klänningsfina.

Det var juli det. Oj, vad den här årssammanfattningen drar iväg. Först tänkte jag en bild per månad, men det gick ju inte. Men i början av året tog vi inte så mycket bilder. Det var mörkt både ute och inne och inuti. Då var det lättare att bara välja ut några få bilder. Från sommaren finns så många bilder att det är omöjligt att begränsa sig. Så, augusti kommer i nästa inlägg, det blir för långt här annars.

Inga kommentarer: