fredag 5 februari 2010

Jämställdhetshjälp

Det känns rätt frustrerande det här med jämställdheten. Det blir ju så himla tydligt att just det här med att ha barnet i magen, det kan man faktiskt inte dela på. Att jag och Daniel ska dela på föräldraledigheten är en självklarhet som jag inte ens tycker att jag behöver skriva om, men det här med att dela på graviditeten. Hur gör man det?

Den fantastiska bloggen http://kanalisera.blogspot.com ger en del bra tips, men jag har ju redan totalt freakat när det kommer till det här med informationsinhämtning. Det är mitt sätt att bearbeta. Att läsa på nätet, att läsa böcker, att läsa olika bloggar. Jag har till och med sjunkit så lågt att jag läser på familjeliv.se då och då. Och då pratar vi lågt...

Det jag behöver hjälp med är hur tänker man jämställt kring det här med illamående, trötthet och kissa på natten.

Jag har nog aldrig diskat så lite som jag gjort de senaste veckorna, men som jag sa till Daniel så skulle jag hellre diska än att vara illamående, men nu går det ju tyvärr inte att byta så då får han diska. Är jag helt ute och cyklar? Jag kanske bara har lite graviditetsångest och gör en för stor sak av det här, men jag vill ju att vi ska vara jämställda.

1 kommentar:

Amanda sa...

http://www.visomaldrigsasexist.net/search/label/P%C3%A5%20tjocken