lördag 9 oktober 2010

evighetstid

Den går så snabbt, tiden. Och så långsamt på samma gång. När vi var på förlossningen hade de en klocka i ett skåp. Barnmorskan Lotta berättade att det var för att många blev stressade om de hela tiden kunde kolla på klockan. Så för att förhindra tankar som att det bara gått tio minuter och att man aldrig skulle överleva flera timmar med värkar så var klockan gömd i skåpet.

I gudstjänstsammanhang tycker jag att det är fint att vara utan klocka. Då går man in i en annan tid. Evighetstid. Jag och Daniel ville att också Signes födelse skulle vara evighetstid så vi tog av oss våra klockor efter att Lotta berättat om klockan i skåpet.

Evighetstiden har fortsatt bryta in. När jag sitter med Signe i famnen. När jag har henne på mitt bröst. När jag får känna henne andas mot min hud. Då får jag låna evigheten.

en evighet

Inga kommentarer: