onsdag 26 januari 2011

gott och blandat

Daniel är på retreat. Religöst spa, för dig som undrar. Han ska vara borta tre dagar och jag och Signe saknar honom redan. Jag är också lite avundsjuk på att han får vara i tystnad i tre dagar och äta lagad mat utan att någon härjar och skriker som en liten frustrerad apa på sin stol. Samtidigt skulle jag inte vilja byta för allt smör i Småland. Skulle aldrig klara att vara borta från Signe så länge. Så mest synd är det nog ändå om Daniel. Men 8 timmars sömn skulle jag inte tacka nej till.

För några dagar sedan fick jag reda på att Daniel hette Busch i efternamn när han var liten. Haha, så politiskt inkorrekt. Hade han fortsatt heta det hade ju inte vi varit familjen Mafner heller utan familjen Musch. Inte ens hälften så snyggt.

Det var en tredje sak jag hade tänkt skriva, men den har jag redan glömt bort, så det blir en bild istället...



...eller två...

pratkvarn

1 kommentar:

Daniel sa...

Oh Gud vet hur mycket jag har saknat Dig min lilla pratkvarn. När jag skulle somna första natten försökte jag återuppleva hela vårt gemensamma liv, ville minnas alla fina ögonblick. Mitt uppe i det har jag somnat och drömde om att ett litet syskon till Dig var på väg.