tisdag 11 januari 2011

vi har inte försvunnit

Vi har bara firat jul, varit sjuka, firat nyår, tagit det lugnt, firat födelsedag och firat ett år som präst. Nu är vi tillbaka. Välkommen vardag!


Julglädje

Signe är nöjd med julen och känner sig omåttligt bortskämd. Hon har fått fina kläder och nya böcker och en och annan leksak. Mest nöjd är hon dock med att hon fick slicka på sin första köttbulle. Inte vilken köttbulle som helst heller, utan morfars älgköttbullar.


 Smakförvåning. Köttbulle. Det var något annat än bröst det.

Snygga julklappssnickarbyxorna.

Signe gör nya framsteg och kan numera snurra runt på mage hon kan om hon har lite tur åla någon decimeter. Har hon otur så glider hon bakåt. Mest har hon otur. Stackars räka. Hon har ett riktigt humör om saker inte blir som hon har tänkt. Typ att leksaken inte hamnar i munnen. Hon vill inte sova på dagarna, men somnar efter lite pip. Bärsjalen är vår bästa vän. Signes bästa vänner är badrumspippipingvinen och mr Räv.

 Nu har jag dig allt...

 Så, nu nästa utmaning, in med näbben i munnen...

Det händer mycket, men samtidigt inte. Januari inleddes tillexempel med byte av blöjor från Pampers till Libro. Spännande. Man har rätt blygsamma krav när det kommer till spänning.

Daniel hällde ju te i min dator några dagar innan jul. Jag passade på och hade lite internetavvänjning. Nu läser jag alla julklappsböcker och födelsedagsböcker istället eftersom vi är så amish att vi inte har någon tv. Den här lilla datorn vi har nu får jag ont i händerna av när jag sitter och gosar med den i soffan. Ah, härliga lyxproblem.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Så stor, så krävande, så söt och så jättecharmig. Orden räcker inte till för underverket Signe. Och grattis Anna till ett år som klok präst önskar mamma.