måndag 31 januari 2011

Potatisen

Ja, då var det dags för den första smakportionen. Som vissa (läs: mormor och morfar) har tjatat. Jag var ju uppspelt till tusen. Här kan ni se hur det gick...

Pappa var också uppspelt.

 Första skeden...

Hyfsat skoj, men mest är det ju för att pappan ser så galen ut och jag får hålla i skeden själv.

Vad gör allt det där kladdet i min mun?

Uh, ta bort kladdet och ge mig riktig mat!

 Man blev ju lite fundersam. Skulle det där vara gott? Jo, kanske kan tänka mig att ge det en till chans. Var ju ändå rätt skoj när jag fick hålla i skeden.


6 kommentarer:

Amanda sa...

Buffy-haklappen!

Morfar sa...

Härligt, Signe. Men visst, just potatis kanske inte är så gott. Men du har ju redan fattat poängen: att äta själv. Nästa grej blir då att oxå välja själv — morfars köttbullar t.ex. Eller ostbollar eller ngt annat smaskens.

Ingrid sa...

Trägen vinner. Och nattsömnen kan bli mer sammanhängande på riktigt mättande mat. Men det hör till vårt försvar att vara misstänksamma mot ny mat. Så ta nya tag Signe.

Daniel sa...

Hej Signeschatz, din mormor och morfar har säkert lite träningsvärk efter alla lyckoskutt de gjorde när de såg dig äta riktig husmanskost för första gången.

Morfar sa...

Svår träningsvärk, sa Bull

Anna sa...

Bull-ull-ull