torsdag 14 april 2011

upptagen

Sist jag skrev var en evighet sedan. Då hade Signe haft feber och var lite sjuk. Sen dess har hon fortsatt vara lite sjuk. I morgon är det tre veckor av förkylning. Ahhhh!!! Jag blir galen. Nu är hon inte så snorig längre, men hostig och har tappat rösten. Låter lite som Kalle Anka. I måndags var vi på vårdcentralen, men läkaren kunde bara konstatera att det inte hade gått ner i lungorna och att hon inte hade öroninflammation och att hon nog egentligen var rätt "frisk" men snorig och hostig. Jaha.

Så vi är alltså rätt upptagna. Dels med att vara frisksnoriga och dels med detta:

STÅ! Stå mot allt, men bäst är den här härliga fåtöljen. 

Yoga? Kissande  hunden kallar jag den här. Äh, nej, jag kryper ju ser ni...

Va saru saru? Ska man lyfta huvudet och rumpan samtidigt. Men det är ju stört omöjligt om man inte ska se så här fånig ut.

Då ålar jag heller. Jag är snabb som en iller. 

 Viktiga papper, sa du. Lugn, bara lugn, de tar jag hand om.

Som ni ser. Vi är rätt upptagna...

Inga kommentarer: