måndag 2 september 2013

dagarna går

Bärils mormor trodde att han skulle komma idag. Då skulle han följa familjens födelsedagsmönster. Att fylla år med en veckas mellanrum. Min mormor börjar den andra januari, jag fyller en vecka senare, min mamma exakt en vecka efter det och sedan Daniel ytterligare en vecka senare. I mars fyller Pär den 16e och pappa en vecka senare.

Men Bäril kommer alltså inte födas en vecka efter Signe.

Idag var jag hos barnmorskan. Järnvärdet hade gått upp trots att jag mest äter gröt, så nu var det uppe på 120. Sf-måttet var 34, vilket följde kurvan bra. Blodtrycket var bra som vanligt och sen var det inte så mycket mer att prata om. Fick en ny tid. Den 19 september. Men hoppas ju att något händer innan dess.

Kanske hinner jag gå in i vecka 40 (39+0) vilket är på torsdag. Eller tänker Bäril pricka in den 11 september trots allt. Det vore ju just snyggt. Katastrofdatumet framför alla andra.

Suck.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Hav förtröstan. Allt var bra :-)))