torsdag 23 september 2010

Gott och blandat

Jag har sovit ovanligt bra inatt. Signe var en pärla och höll sig rätt tyst och mellan 04.00 och 06.30 sov jag med öronproppar på en madrass i vardagsrummet och Signe bredde ut sig på min del av dubbelsängen. I morse fotade jag beviset på att kläderna krymper i tvätten. Storlek 50 pyjamasen är för kort i benen.


Tack vare den goda sömnen var både jag och Signe pigga och glada på morgonen. Signe gör morgongymnastik med pingu och räven.

 



Kom igen räven! Jobba med tassarna!

Sen var det min tur att få lite motion, eller göra lite nytta. Jag har inte rört dammsugaren på ungefär nio månader. Foglossning kallas det när man är gravid, lathet säger man annars. Med Babybjörnen på skulle det bli ändring på detta.

 
Är du redo Signe?
 
Alltid redo!

Klockan är inte ens tio och vi har redan dammsugit, bäddat sängen, diskat diskmaskin och ätit frukost. Ibland samarbetar vi fint, Signe och jag. Oftast kan man vara glad om man hinner äta lunch innan halv tre. Så detta är en guldmorgon. Det firas med pulverkaffe med Tobleronesmak.


Föräldraledighetslyx!

2 kommentarer:

Amanda sa...

OMG! Dricker du kaffe?!!

Anna sa...

Jo, jag har ju fått barn. Jag är vuxen nu. (Läs: Jag har fått barn och får inte sova och prövar alla sätt att hålla mig vaken på.)