torsdag 16 september 2010

tonåring

Som en liten försmak på tonåren. Signe har finnar, skriker och smäller i dörrar. Nej, ok, hon smäller inte i dörrar, men det andra är sant. Finnar på småbäbisar kallas dock hormonplitor har jag lärt mig idag.

Jag enhandsbloggar lite för hon har äntligen somnat, men lägger jag ner henne blir det otröstlig skrikbäbis igen inom två minuter. Jag kommer bli så grymt stark i vänsterarmen.

Jag bär nästan alltid Signe på vänster arm. Daniel säger att det är för att man instinktivt vill ha bäbisen närmast hjärtat. Det är fint.

 
Signe provar sin fina tunika som vår granne Ester har sytt. Den var lite stor än så länge. Hon hade strumpbyxor till. Strumpbyxor och blöja är ingen bra kombo. Det blir precis så som det känns när man själv har dåliga strumpbyxor som bara åker ner så grenen hamnar i knävecken. Men Signe är söt i allt, så det gör ingenting.

Inga kommentarer: