fredag 24 september 2010

så går en dag från vårt liv

Så går en dag från vårt liv och kommer aldrig åter. Jonas Gardells fantastiska lilla bok. Tänker alltid på den när jag köper vindruvor. Att de är så besprutade att man måste skölja dem flera gånger och sen ändå kasta dem. Köpte inga vindruvor igår, men  dagarna går och de kommer aldrig tillbaka. Igår blev Signe fyra veckor. 28 omtumlande dagar. Dagar som jag är så oerhört tacksam över. Tänk att jag får vara hemma med min lilla tjej. Så här ser det ut just nu, Skruttis sover i mitt knä och jag bloggar.


Inga vindruvor, men shopping blev det. Jag och Signe tog mina föräldrars bil till Gröna villan som säljer begagnade barnkläder. Vi hittade en massa fint. Två nya stora pyjamasar bland annat.

 

Man blir trött av att shoppa.

Sen kom Signes mormor hit och hängde och åt middag. Så här fick hon inte sitta länge. Upp och gå mormor, sa Signe.


1 kommentar:

Ingrid sa...

Signe är en helt underbar tjej med världens bästa mamma och pappa. Det är omtumlande att bli mormor också. Och det är härligt att få mysa med en sån gosig bebis.