tisdag 4 mars 2014

Tisdagsöppnis

Tisdagar både lämnar och hämtar jag på förskolan. Då blir det ett fasligt åkande om jag ska åka hem emellan, så vi har börjat hänga på öppnis i Markuskyrkan jag och Finn på tisdag förmiddag. Om vi har tur kommer Emmi och Melina också. Då kan vi äta lunch med dem. Idag hade de dock andra planer. Då blev det lyxlunch med pappa Daniel. Laxteriaki. 

Finn älskar öppna förskolan. Så många spännande barn. Så många grejer. Och inte minst ett härligt varmt golv att åla runt på. Som han sov sen. Två och en halv timma i Manducan.

Träffade också en trevlig mamma vars man jag hängde med samtidigt på öppnis när det var Signe jag var där med. Det var skönt, för det finns nog inget ställe som det kan vara så svårt att "komma in i gänget" som på öppnis när folk mest går dit och pratar med de dom de redan känner. Förståligt så klart, jag kan nog vara sån också, men tråkigt.

Sen hämtade vi Signe. Åkte hem och lagade soppa som både Signe och Finn älskade. Sen busade Signe med Finn tills båda skrattade så de tjöt. Syskonlyckan infinner sig oftare och oftare nu. Finingarna!


Inga kommentarer: