söndag 9 maj 2010

Leeloo

Jag och Daniel hade tänkt åka ut till landet och mysa i helgen, men väderleksrapporten gjorde att vi ångrade oss. Det blev något av ett antiklimax. Vi hade ändå lånat mamma och pappas bil så jag åkte till Willys i Sickla och storhandlade. Sen tog vi t-banan in till stan och gick på en fotoutställning om tatueringar på kulturhuset och tyckte synd om alla kids som köade ute i regnet till Idoluttagningen. Kändes trots detta som en väldigt grå dag. Inte ens marabou's nya mjölkchokladrulle med kokossmak kunde rädda den här dagen.

Då ringde jag min bror och bad att få låna världens finaste schnauzer. Det fick jag! Leeloo funkade mycket bättre än kokoschoklas. Jag och Daniel och Leeloo går mysig regnpromenad i Nackareservatet och jag har ont i fogarna men det är värt det. Sen tittar vi på Stolthet och fördom och vid halv tolv somnar vi alla tre på varsin kudde, med Leeloo i mitten. Långpromenad innan frukost och sen sov hon i mitt knä medan jag läste tidningen. Tror vi väntar lite med att lämna tillbaka henne :)

Inga kommentarer: