torsdag 20 maj 2010

nya blodådror till allt nytt blod

Under graviditeten så får man ju en massa nytt blod, det är ju ingen nyhet. Däremot hade ingen varnat mig för ny blodådror. Eller har Malin pratat om det? I alla fall har det dykt upp blodådror på sidan på magen. Hade inte upptäckt det om det inte var för att jag passade på att spegla magen i en bra helfigursspegel som finns på toaletten på jobbet. Förresten, det kanske inte är nya blodådror, de kanske funnits där jämt bara det att jag inte tittat efter dem förut.

Annars är det mycket gravidhumör, surt och ledset.

Lyckostunden idag var när Daniel kände på magen hur galen Brödil är och när vi till och med kunde se på utsidan hur det sparkades och härjades där inne.

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag fick ju några små "bristningar" på sidorna. Ser ut som ytliga blodkärl typ. Är det såna du menar. Vill du komma hit på lördag och hänga? Jonas är borta!

Anna sa...

Nej, inga bristningar än, men de kommer nog. Utan det är liksom blodådror som syns, hade för mig att du fick synligar blodådror på brösten, men här är de på magen, så jag känner mig som en blårandig barbapapa :( Gärna hänga lördag, är antagligen upptagen på dagen men em/kväll funkar.

Malin sa...

Det var sen när mjölken kom! :) men då jäklar var det randigt!!

Ja kom kom när du kan! Kl 17 ska vi köpa hämtmat i Årsta c, hinner du till dess? Tidigare funkar såklart också!