måndag 31 maj 2010

v 26

Ny vecka var det ju igår också. Jag ska inte säga att jag tycker att det går snabbt, men det här är nog första gången jag i alla fall inte tycker att tiden bara står och stampar.

I v 26 ska bebisen tydligen se ut ganska mycket som en nyfödd bara i miniatyr. Håret på huvudet kan börja växa och huden blir mindre skrynklig och genomskinlig. Inne i livmodern kan ljudnivån bli 80 decibel.

Själv känner jag mig tung, trött och barbapapppalik. Igår kom vi hem vid halv nio och då hade jag så ont att jag inte inte kunde ligga på något sätt, men jag vill bara ligga platt på soffan i alla fall. Annars är det som om magen tynger så mycket. Brödil väger 800 g och jag släpar runt på 8 kg extravikt. Lika mycket hade min mamma gått upp när jag föddes, men så levde hon på strömming hela graviditeten medan jag lever på glass.

Nej... inget jag och Brödil går igång på.

Inga kommentarer: