måndag 3 maj 2010

v 22

Jag tycker att tiden går oändligt långsamt. 18 veckor kvar.

Jag ska jobba tre månader till. Det är däremot kort tid, inser jag när jag tittar i min almanacka. Sen är det semester. Fast redan om en månad så ska jag och Daniel ha 10 dagar semester och åka till Tyskland och hans familj. Vi åker tåg så vi behöver inte oroa oss för askmoln.

Brödil väger ca 400 g och jag har fostervatten a 600 g. Sen tror jag att jag har extra underhudsfett på rumpan a 1000 g. Idag blev jag sugen på att ha Daniels kalsonger på mig, men jag behärskade mig, men jag ska försöka hitta Bridget Jones-trosor idag och så ska jag äta lunch med Malin.

Jag känner Brödil varje dag nu. Inte så mycket på morgonen. Brödil är som en tonåring och vaknar vid tre på eftermiddagen.

Igår såg vi en jätterolig film. Away we go. Killen som jobbar på videoaffären där vi bor är lite tokig. Han menade att det var en skräpfilm och alla som hyr den är småhippies som tycker om att hänga på söder och vara ute i naturen. Hängde man på Stureplan hyrde man inte den här filmen, menade han. Han trodde inte på Daniel när han sa att han hade en BMW. Det förstår jag. Daniel hade mjukisbyxor och sandaler. Jag sa till Daniel att om han hade haft en BMW hade den ändå låtit som en traktor och saknat bromsar för att han köpt den billigt på blocket. Som han vill göra med Brödils vagn.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Ahahaha!

Jag tycker att ni ska köpa en billig BMW i Tyskland och sen köra fram och tillbaka med den framför videobutiken!

Anna sa...

Hm, glida mellan 7eleven och videoaffären och i en gammal BMW låter onekligen lockande...