söndag 9 maj 2010

v 23

Söndag betyder ny vecka och idag är det dags för vecka 23.

Om Brödil är en kille så är det nu som testiklarna vandrar ner i pungen. Jag undrar hur det känns. Jag tycker ju att min kropp förändras och att jag får ont på nya konstiga ställen varje dag, men det är ju ingenting jämfört med Brödil. Hoppas smärtreceptorerna eller vad det kan heta inte är så utvecklade än, annars kan man snacka om växtvärk.

Ett annat pungdjur.

Som gravid är det tydligen rätt vanligt med ödem vid denna tidpunkt. Hoppas jag slipper. Vet inte riktigt vad det är, men det känns säkert inte roligare än testiklar som klämmer sig ner i pungen.

Vad det gäller naveln så kan jag i alla fall meddela att utvecklingen mot utåtstående navel har avstannat. Nu är den bara platt. Det kan jag godta.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Klassisk Jessica Simpson-missuppfattning:

Ödem =Oedema. Men Jessica hör "a demon" och blir förskräckt över att någon har drabbats av en demon...

Anna sa...

Ah, det är ju förklaringen. Känns helt klart demonlikt när det sparkas och buffas inifrån.