söndag 16 maj 2010

v 24

Söndag efter en oerhört ansträngande jobbvecka. Jag har ju inte ett jobb där jag är ledig för att det är Kristi him direkt. Istället har jag jobbat från tisdag till söndag. Imorgon är jag ledig och ska bara sova.

Det har varit en ansträngande vecka också för att Daniel har varit borta. Han har varit med sitt jobb i Tyskland. Jag som vanligtvis inte tycker om att vara själv, kände mig ännu mer ledsen nu när jag var gravid, så jag sov hemma hos mamma och pappa. Nu är Daniel i alla fall hemma. Jag överraskade honom och mötte honom på centralen. Det var fint. Brödils fina pappa.

Brödil är vild, idag såg magen helt galen och sned ut för att han tryckte sig så mot höger sida. Man kan känna någon kroppsdel, men jag vet inte vilken. Lite för stor för att vara en fot tror jag. Kanske huvudet eller en liten rumpa.

I vecka 24 börjar Brödils smaksinne utvecklas och det ska tydligen påverkas av vad jag äter. Så här långt innebär det att Brödil kommer tycka om pizza och glass.

1 kommentar:

Malin sa...

en bra sak med att få barn är ju just att man aldrig mer är ensam/själv! konstant sällskap :9 sen är du välkommen hem till mig när du vill såklart. alva vill alltid träffa sin moster anna!