tisdag 28 juni 2011

äntligen bloggen

Det har inte blivit mycket bloggande de senaste veckorna. Först var det den stora invasionen från Tyskland, sen var det prästvigning, sen blev det tredagarsfeber, sen nya sömn och matrutiner och jag började mumla mitt  mantra "i den här familjen äter vi inte innan klockan 24.00" och sen åkte bästa pappan till nordligaste Norrland. Ja, och sen behövde vi väl helt enkelt bara en liten bloggpaus. Det ska ju vara kul att blogga och nu har vi fått lite inspiration igen. Dåligt med bilder har det tagits också den här tiden, men det ska jag verkligen skärpa till mig med. Orkar sällan släpa på stora kameran när vi är ute, men lilla kan jag ju alltid ta med. Ska börja redan i morgon.

Men här kommer lite fina bilder från när vi var på landet precis innan prästvigningen, då när hon tog sitt första Hjälmarebad, sov som en kratta, pussade fårskinnet och sög så sött på överläppen. En del har jag tagit och en del har Signes morfar tagit. Alla är tagna med morfarns kamera med det nya objektivet som gör så fina porträtt med suddbakgrund. Håll till godo gott folk:

 Mafner-fingret. Bästa fingret.

 God läpp.

 Jag springer till mormor, morfar hamnar nästan efter.

Gräslök.

Söt.

Mammas skatt.

Lilla tassen i morfars stora hand.

1 kommentar:

Morfar sa...

Det gör inget att bloggen legat i träda eftersom Signe istället hängt med oss på Västtorp. Så mysigt!

PS. Jag har en klockradio åt dig med stora röda siffror. Hör av dig till I om den. Hon är ledig ons-tors. DS