fredag 10 juni 2011

Tysklandsbesök

Inför den stundande prästvigningen så trillar det in tyskar på löpande band. I förrgår kom faster Esther och farfar Helmut. I dag kommer farmor Lizzi och farmorns syster Hille och pappas kusin Henning och vännen Friedrich. Imorgon kommer faster Miriam. Så vi har fullt upp. Igår åt vi lunch på Stadsmissionen och fikade på Rosendals trädgård.

Signe och farfar och faster Esther.

Jag, Esther och Signe tog djurgårdsfärjan och blev fotograferade som riktiga turister med Gamla Stan som bakgrund. Daniel och farfarn cyklade.

 Yay! Min farfar är väldens coolaste. Han har största trehjulingen som jag får låna.

Lite lek i grästet i snyggaste sailorstilen.

Hålligång hela dagen lång. Här kvällsbus efter att jag har hällt världens äckligaste mjölkfria välling över mig. Mjölkfri välling, tänk gammal välling blandad med fiskbuljong. Läkaren på vårdcentralen tyckte vi skulle testa detta om magen inte blivit bättre, och det har den inte. Men alltså, mjölkfri välling, vilket straff.

19.30 och tandborstning och sängdags för båda dessa tjejer.

Men nu är det frukostdags och nya äventyr som väntar...

3 kommentarer:

Amanda sa...

Coca-Cola ska ju vara bra för magen och innehåller ingen mjölk!

Anna sa...

Alltså tanten, varför ringde jag ens BVC och VC, du har ju så mycket bättre tips.

Vet inte vem som blev gladast när vi bröt mjölkfastan, jag som fick en stor tallrik gräddig pasta carbonara eller Signe som fick ett stort glas majsvällning. Jag blåste iofs inte bubblor i min pasta, så Signe kanske vann...

Daniel sa...

Hej mina fina. Jag längtar efter er och ser fram emot nya bilder. Tusen kramar
Daniel