torsdag 30 juni 2011

mera mormorhäng

Mormorn hade ledigt idag också, så idag åkte vi in till söder och hängde med henne efter lunch. Signe behövde ju UV-badkläder och det visade sig att jag behövde ett och annat också. Mormorn är bra på shopping. Jag är alltid så velig annars, men nu så. Delvis  hjälpte det väl att jag så sällan får tid att shoppa nuförtiden, men mormorn får mig att slå till. Att jag hade fått sommarpengar både från Signes mormor och min mormor skadade ju inte heller. Sommarpengar alltså, vilken grej! Det blev två par skor och två leggings till mig och så uv-badkläder, en reatröja från pop och två böcker till Signe. Mormorn provläste för Signe på cafét i skrapan dit vi sökt oss undan värmen.

Bok med foton på djur och en sång till varje djur.
Mycket uppskattat.

1 kommentar:

Amanda sa...

Fråga: UV-badkläder? Vad är UV-med dem?