fredag 15 juli 2011

Diselverkstaden, sömn och kärlek

I morse var vi rätt utvilade både jag och Daniel, trots att vi somnade sent. Signe hade en toppennatt, somnade vid halv åtta, vaknade till någon gång vid nio av tänder/mardröm men somnade om av sig själv på mindre än en minut. Sen sov hon till halv två, ammade, somnade om, sov till kvart över fem, ammade och sov vidare till kvart över sex. Jag älskar när det första sovpasset blir så där långt.

Kanske sov hon så gott för att hon fick så mycket kvalitetstid med sin pappa igår. Efter frukost fick jag nämligen Signe-ledigt. Jag åkte in till Skanstull, var där vid kvart i nio, promenerade i en semestertom stad till slussen. Köpte en chailatte på Waynes på Götgatsbacken och satte mig vid bästa fönsterbordet. Tittade på människor och läste i min bok i en och en halv timma. Gick sen vidare. Shoppade lite på rean. Mötte Daniel och Signe för en lite kram men gick sen vidare själv till Blå dörren för lunch med boken och ytterligare ett fönsterbord. Fortsatte gå lite i affärer och köpte sedan en chai-is-latte och tog färjan över till Djurgården där jag mötte Daniel och Signe för ammning. Fem timmar egentid. Vet inte när det hände sist.

Vi åkte hem. Signe åt massa gröt. Sen gick vi till pizzerian och satt ute och åt. Trots all gröt fick Signe ner en hel röd Ellas Kitchen, lite bröd med räkost och några champinjoner. Väl hemma busade Signe tills det var dags för kvällsrutinerna. De stenhårda nya kvällsrutinerna. Nja, kanske inte så hårda, men så effektiva.

Bad -> ny blöja och pyjamas -> 160 ml välling och en riskaka -> tre pekböcker -> amning av två bröst = sömn!

När Signe somnat såg vi film för första gången på jag vet inte hur länge. The King's Speech. Bra!

Eftersom vi var så pigga och glada idag så gick vi till Diselverkstaden. Daniel klättrade i en timma och jag och Signe hängde i biblioteket. Signe gick konstant i 55 minuter. Ville inte kolla i böcker. Ville bara gå-gå-gå mellan bokhyllorna. Det är ett mycket barnvänligt bibliotek och Signe var på perfekt bibliotekshumör. Tyst och lugn, även om hon gick/sprang runt.

Signe har fått en docka från sin farmor med posten. Packet! Den fick hon hälsa på idag.

 Signe och dockan och jag.



KÄRLEK:



1 kommentar:

Ingrid sa...

Signe, du är ett sånt kärleksfullt barn. Tänk vilken lycka med en egen docka Och en pussgod och kramgod mamma och pappa! Många kramar från mormor.