måndag 25 juli 2011

ett litet geni pt 2

Signe älskar att pilla med mina nycklar. En av få saker hon kan underhålla sig med längre än två minuter. Idag hämtade hon dem där de låg på skohyllan, ställde sig vid ytterdörren och började förska "låsa upp" den. Alltså, hon är ju ett geni! Hon har sett var vi gör med nycklarna och försöker göra samma sak. Nog för att innerdörren var stängd och det inte fanns något nyckelhål, men hallå, det är ju struntsaker i sammanhanget. Ett geni, är vad hon är! Mammas lilla lus.

Sesam, öppna dig!

Sen tänkte hon gömma mina nycklar i sina stövlar. Busungen! Tur att jag kom på henne. Idag hittade Daniel min kamm i en kökslåda och min deodorant hade hamnat i lådan med trosor. Nu när hon går förflyttar sig saker snabbare än vinden och dyker upp på de mest underligga ställen och aldrig när man som bäst behöver dem.

Inga kommentarer: