onsdag 20 juli 2011

köttbullar

Signe har äntligen börjat äta ordentligt. Hon har fortfarande sina idéer. Det som var gott idag kan vara äckligt imorgon. Pannkaka går nästan alltid ner. Välling går oftast. Gröt går sådär. Plockmat är ju bäst. Köttbullar är en favorit. Men även hemlagad köttfärssås och linsgryta. 

Innan Signe föddes hade jag någon idé om att jag skulle laga mycket mat själv till henne. Det började bra, jag kokade morötter, broccoli, potatis och palsternacka. Men bästa bäbisen sa: BLÄ! När bästa bäbisen dessutom inte gick att sätta ner på golvet en sekund och bara sov på mig var det svårt att få någon mat gjord. Burkmaten blev räddningen. Klart burkmaten är bra. Inte så god kanske. Men ett tag var det bara HIPP kyckling och ris som dög. Och vetekex och majskrokar såklart och gurka.

Idag har vi alla tre ätit linsgryta till middag, Signe utan salt och med couscous. När Signe sen gick och la sig lagade jag en stor sats köttfärssås  utan salt och stekte egna små köttbullar. Mammas köttbullar. Hoppas de är lika goda som morfars.

små, runda köttbullar innan stekning

steka, steka, halv nio på kvällen, sjukt trött

Sju lådor köttfärssås till frysen

Tada! Köttbullstallrik.

Inga kommentarer: