tisdag 2 augusti 2011

äntligen goda sömnnyheter

Idag fick vi sovmorgon! Helt otroligt. Sist Signe sov längre än 6.00 var på landet, på midsommar. Idag slog hon till igen. Halv åtta fick vi sova till. Övriga natten var också rätt ok. Hon somnade vid 20.00 men vaknade redan vid 21.00, då var hon ledsen. Daniel försökte få henne att somna om, men tillslut fick jag ta över. Då somnade hon trots allt rätt snabbt om och sov sedan till 03.15. Ammade, sov till fem, ammade och sov till halv åtta. Annars har det varit katastrofnätter här ett tag. Vet inte om jag bara kan skylla på förkylningen men jag hoppas det. En kväll var jag tvungen att gå hemifrån. Jag hade sovit som längst en halvtimma åt gången den natten så när kvällen kom var jag helt slut. Det var första förkylningsdagen. Så fick Daniel ta över. Han har inte nattat henne sen i december då hon jag började amma henne till sömns. Men det gick. Han bar henne i famnen tills hon somnade.

Hon är ruskigt snorig och rätt gnällig så idag var det också till att försöka underhålla henne på lugna sätt. Vi cyklade till Enskede. Det var kul ända tills vi kom till alla villor, där var det öde och dött och tråkigt tyckte Signe. Vi plockade lite kottar i Margaretaparken och sen cyklade vi hem och handlade på Konsum och vidare hem och sov. 

Kotte och gren

Liten i stora världen

När eftermiddagsgröten var uppäten gick vi ut och kollade på fontänen vid kyrkan och lekte lite i en lekpark. Sen kom Daniel och vi åt gnocci, bacon, mozzarella och tomat. Signe tryckte i sig fem gnoccisar.

Titta där...

... en katt!

Livets vatten. Signe Liv med vattnet. 

1 kommentar:

Amanda sa...

"Livets vatten. Signe med Aqua vit."

Ska vi inte ses snart? Och när ska Signe ha födelsedagskalas?