måndag 1 augusti 2011

prästsöndag

Idag var Daniel ledig. Måndagar är prästsöndagar. Vi tog en cykeltur med förkylda bäbisen och åt lunch på Chutney. Jag åt äcklig linsgryta. Eftersom jag är vuxen behövde jag inte äta upp. Och eftersom Daniel är Daniel åt han upp min mat. Signe åt ris och var rätt pigg, men snorig. Sen har det gått upp och ner med humöret. Hon är mer sig själv igen men minsta motgång blir en katastrof.

Nja, jag ljög lite. De här två snyggingarna cyklade. Jag mötte upp dem vid Chutney. Skönt att få åka tunnelbana i lugn och ro.

Det är jag som är kungen. Kungen äter ris. Gott.

Bäst idag var middagen. Signe sitter tyst och pillar med matvete och tomat. Jag och Daniel pratar hösten och ekonomin. Att jag ska försörja oss alla tre. Daniel frågar hur mycket veckopeng han kommer få. Och Signe, med timingen hos den bästa stå-upp-komikern, brister ut i sitt härligaste mohahahaha!

Inga kommentarer: