fredag 26 augusti 2011

till Signe

Att det har gått ett helt år. Ett magiskt år. Det bästa i mitt liv. Kan inte ens tänka hur det var innan Du fanns. 

Du är livet. Du är mer vild än tam, du är bestämd och envis, du har energi till tusen, du vill lära och upptäcka, du är öppen och nyfiken, du är strålande glad och förbannad ut i de små hoppknutna händerna. Du kan kramas så jag tappar andan, du är kärleksfull, du klappar fint och du nyper hårt. Du tjuter av glädje och du gråter så underläppen darrar. Du kan skrika så spegeln spricker, du kan le så att det gör ont. Du hittar på bus, du springer snabbare än vinden, du tar min hand och drar mig med på äventyr, du visar mig världen, du är mitt Lodjur, min lilltiger, min älskling och skatt, du är lille-lus, Signe-bus, mammas räka, du ger mig oändlig lycka, skratt och en och annan rynka, du ger mig sömnlösa nätter och sprängfyllda dagar, du ger mig grötkladdiga kläder och små kärleksbett på halsen. Du är livet. 

Grattis älskade Signe. 1 år.


3 kommentarer:

Malin sa...

jamen det är precis så!
saknar er, ses imorgon!

Jessica sa...

Finaste, underbara Signe!

Anna sa...

Malin: och vi saknar er!!!