fredag 26 augusti 2011

Den här dagen för ett år sedan och nu.

Då: Jag vaknade klockan 05.30 av att vattnet gick.
Nu: Jag vaknade x antal gånger av Signe som piper i sömnen/halvsovandes. 04.11 ammas det och sovs vidare på min arm till 06.07

Då: Vid den här tiden var vi inne på förlossningen på koll.
Nu: Jag surfar, kollar gamla bilder och bästa lillungen sover förmiddagspasset.

Så här såg det ut då:

Absolut sista magbilden. Värkarna är igång och jag äter körsbärstomater. 

Amandas fina foto på Signe, en halv dag gammal.


Lilla älskade Signe. 

Och bilder från idag. Paketöppning. Signes farmor har skickat paket från Tyskland. Sötaste inslagningen med ett litet lamm som sticker fram genom presentpappret. Signe blev överlycklig och glädjeskrek. 



Världens finaste 1-åring.


2 kommentarer:

Malin sa...

fina fina fina Signe.
på de två sista bilderna är hon en Anna-kopia!

Amanda sa...

Grattis Signe!

Hon ser ut som något slags litet troll, eller en vätte eller ngt när hon är nyfödd, hennes drag har liksom inte vecklats ut ännu! Man ser ju att det är hon, men ändå är det ju väldigt olikt från hur hon såg ut bara några veckor senare.

Ses imorgon för kalas!