lördag 6 juli 2013

alla dessa nätter badar i ljus

Stilla kommer friden
stilla kommer friden,
stilla kommer friden
den skänker mig ro.

Hoppfullt brinner ljusen,
hoppfullt brinner ljusen,
hoppfullt brinner ljusen tänder mig i tro.
Alla mina rädslor,
sorgens dunkla källor
alla dessa nätter badar i ljus.

Ordlöst kommer glädjen,
ordlöst kommer glädjen,
ordlöst kommer glädjen vilar i Gud.
Alla mina rädslor,
sorgens dunkla källor
alla dessa nätter badar i ljus.

Stilla faller lugnet
stilla faller lugnet ,
stilla faller lugnet
Andningen djup.
Vilar i Gud.

Den här sången sjöng Daniel på Signes dop. Den sjöng han också när vi kom hem från BB. Då vände Signe på huvudet och tittade och lyssnade.

Den gäller också Bäril. Alla mina rädslor, jag önskar att de när du föds får bada i ljus. Att du mår bra och att den där stora foten bara är en stor fot. Att det där hålet i magen aldrig skadade dig. Att allt är bra. Att alla dessa nätter badar i ljus.


Ordlöst kommer glädjen - alla dessa nätter badar i ljus.

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag önskar så att du slapp oroa dig!

Ingrid sa...

Jag med, av hela mitt hjärta. <3 <3 <3