fredag 5 juli 2013

v 31

I går blev det vecka 31. Och jag slog i någon sorts graviditetsbotten. Hoppas jag. Vet inte om det var hormoner eller trötthet eller något annat, (och med något annat menar jag världens gnälligaste snart 3 åring) men jag var så ledsen. Tuff dag på jobbet också. Jag är så trött på att jobba nu. Vill inte en enda dag till.

Efter middag bestående av färsk pasta och skink- och grönmögelostsås så blev det lite bättre. Jag "gick en promenade" det vill säga gick 10 meter och satte mig på berget vid sidan om vårt hus så Daniel kunde lägga Signe. Sen bråkade jag och Daniel lite och sen somnade jag och tack och lov sov Signe hela natten. Eller mellan 20.20 och 05.50 i alla fall och vi hade en mysig morgon innan hon och Daniel gick till dagis.

Vad händer då i vecka 31. Bäbisen är typ färdig, organen är på slutspurten att bli färdiga skriver min app på mobilen. Bara lungorna som behöver mycket mer tid. Den ska lägga på sig i vikt och bli lite längre också. Det boxas och stampas och hoppas och trampas och det är inte många lugna stunder. Obehagligt är det när det sparkas och boxas långt ut på sidorna. Bäril är stark nu och har fortfarande plats att ta sats på. Ungefär 40 cm lång från huvud till tå och 1800 gram. Mobilappen säger också att jag ska ha svårt att koncentrera mig och att jag går in i mig själv nu och förbereder mig mentalt. Jo, det stämmer säkert, kanske det som gjorde mig så trött igår.

2 kommentarer:

Malin sa...

Visst är det så att du gått 30 hela veckor och är i 31a veckan eller är du mer före mig än jag trodde??

Anna sa...

Precis 30+2 idag, men är i 31a veckan.