onsdag 10 mars 2010

att göra en skotte

När jag var liten och var i Skottland fick jag höra att männen inte hade på sig något under kilten. Självklart tyckte jag och Pär att det var väldigt pinsamt och lite festligt.


Nu tycker jag att det verkar vara en förträfflig idé, om det bara inte hade varit så kallt. Allting klämmer nämligen åt, underkläder, strumpbyxor, byxor och kjolar. Men om jag kunde göra en skotte, då hade jag kunnat haft de gravidvänliga klänningarna jag fick av Amanda och så kunde magen må finfint.

Idag har jag haft en kjol som jag har lånat av mamma, den funkar bra, men stumpbyxorna är ändå ett problem, trots att jag köpt gravidvarianten. Problemet är ju liksom att då är det meningen att man ska dra upp strumpbyxorna till brösten och hur skönt är det.

Till våren ska jag skaffa mig den här kjolen från sobea.se

1 kommentar:

Amanda sa...

Stay-ups, då? När det blivit lite varmare?